YHDISTYSKIRJE PUOLUETOIMISTOLTA 23.4.2015

23.4.2015

HYVÄT PAIKALLISYHDISTYKSET!

Eduskuntavaalit on nyt käyty. Kokoomusta äänesti vaaleissa lähes 540 000 kansalaista. Se on 18,2 prosenttia annetuista äänistä. Kokoomus on tällä äänimäärällä Suomen toiseksi suosituin puolue. Paikkamäärissä olemme 37 paikallamme kolmanneksi suurin.

Menetimme paikkoja neljän vuoden takaisesta, mikä on aina harmillista. Tulos ei jäänyt kiinni järjestöväen tai ehdokkaiden uurastuksesta, Kokoomuksen loppukiri oli tosiasia ja se on teidän ansiotanne! Teitte jälleen kerran aivan uskomattoman hienon työn. Jokainen tilaisuus, kahvikuppi ja teltan pystytys oli arvokkaasta työstä arvokkainta. Tämä ahkera kenttätyö toi Kokoomukselle aivan valtavasti ääniä.

Lämmin kiitos tekemästänne työstä!

Vaalityö tuo toimintaan uusia ihmisiä ja aktivoi joskus jo jonkin aikaa pois toiminnasta olleita. Nyt on oikea aika pyytää näitä tekijöitä liittymään jäseneksi. Myös uudet kampanjan aikana liittyneet jäsenet sekä uudestaan ”heränneet” kannattaa nyt huolehtia mukaan toimintaan ja tarjota tekemistä myös vaalien jälkeen. Seuraavaksi katseet käännetään kohti kuntavaaleja. Ne ovatkin vain 718 päivän päässä!

Teimme alkuvuodesta pienen oppaan ja muistilistan jäsenhankintaan ja kerroimme siitä yhdistyskirjeessä. Käythän poimimassa sen jäsensivuilta kohdasta järjestötjärjestötoiminnan oppaat.

Jäsenhankinta on myös parasta varainhankintaa yhdistykselle. Jäsensivuilta löydätte puheenjohtajapäivillä lanseeratun yhdistystoiminnan järjestötaulun ja muita laajempia oppaita toimintaan.

Vielä kerran oikein iso kiitos ja aurinkoista kevättä!

Terveisin,

puoluetoimisto

p.s. Hyvä vinkki uudelle jäsenelle on Kansion koulutukset:

POLITIIKAN VIHREÄ OKSA

-Kokoomus haluaa tarjota jäsenilleen mahdollisuuksia perehtyä omaan puolueeseensa ja sen politiikkaan.   26.-28. kesäkuuta järjestettävä ”Politiikan Vihreä oksa” on pitkän viikonlopun mittainen korkealuokkainen poliittinen ajankohtaistapahtuma, jossa keskitytään tarkastelemaan Kokoomuksen politiikan nykytilannetta ja tulevaisuutta. Lisätietoja ja ilmoittautuminen osoitteessa www.kansio.fi/vihrea.

POLITIIKAN SININEN LANKA

Erityisesti viime aikoina liittyneille jäsenille tarkoitettu Politiikan Sininen lanka tarjoaa mahdollisuuden kouluttautua kokoomusosaajaksi. Yhteiskunnalliseen toimintaan liittyy runsaasti sellaisia tietoja, taitoja, joiden hankkiminen ei ole helppoa.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen osoitteessa www.kansio.fi/sininen_lanka.

Molempiin tilaisuuksiin voidaan ottaa vain noin 50 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä