Aluevaalien tulokset selvillä

24.1.2022

Lämpimät kiitokset ehdokkaillemme ja kaikille vaalityössä mukana olleille sekä tärkeimpänä nöyrä kiitos kaikille äänestäjllemme! Ilman teidän kaikkien panostusta tulostaulu olisi nyt erinäköinen.

Maskun Kokoomuksen ehdokkaat Teija Leino ja Aki Simola saivat satoja ääniä omasta kunnasta sekä hienosti myös ympäryskunnista. Ehdokkaisiin sekä puolueeseen luotettiin ja luottamuksen osoituksesta ei voi liiaksi kiittää.

Teimme aktiivista vaalityötä poikkeusaikana ja poikkeusoloissa taas kerran ja osoitimme vahvuutemme. Iso kiitos kaikille kampanjaan osallistuneille. Yhdessä teimme töitä maalaisjärjellä ja sydän oikella! Onnistuminen oli monen asian summa ja tulevaisuutta varten opittiin taas paljon.

Vaikka äänestysprosentin pelättiin näissä erityisen tärkeissä vaaleissa jäävän kovin matalaksi, maskulaiset äänestivät ahkerasti prosentin ollessa 50,9 ja sillä mentiin yli koko alueen äänestysprosentin. Äänioikeus on koettu kansalaisvelvoitteeksi ja demokratian toteutuminen tärkeäksi.

Kokoomuksen kannatus oli SUURINTA Maskussa 26,7 %:lla ja Varsinais-Suomessa 23,4%:lla, WAU! Kakkospuolueeseen ero on huima. Kansa on päättänyt suunnan.

Valtuustoon saimme yhteensä 18 paikkaa. Vaikka Maskulaisia kokoomusehdokkaita uuteen valtuustoon ei nyt valittu, niin puolueen ohjelmaa ja viestiä on päätöksenteon tueksi viemässä monipuolinen joukko rohkeita ja yhteistyökykyisiä valtuutettuja. Huippukoukkueella on hyvä lähteä rakentamaan uutta hyvinvointialuetta!

Saamme olla tästä tuloksesta todella ylpeitä.

V-S:n uusi hyvinvointialue sekä koko Suomi tarvitsee Kokoomusta

Ääni Kokoomukselle oli ääni välittämiselle ja vastuulle. Äänestäjät todella äänestivät sydämellä.

Työt jatkuvat tärkeän asian puolesta. Nyt jos koskaan meidän pitää olla luottamuksen ja lupausten arvoisia sekä seistä sanojemme ja tekojemme takana. Hihat on jo kääritty

Tulokset näet kokonaisuudessaan täältä: